onsdag 25. november 2009

ADVENT

Nå er det snart advent igjen! Jeg vil gjerne slå et slag for denne tida.. Jeg har inntrykk av at desember betyr stress for mange, og det kan det for så vidt bli for oss også. Julegaver skal handles, kaker bakes, julen skal planlegges, nyttårsfeiring er et evig dilemma osv.. Men så er det så mye som er så bra også! Her kommer en liste:
  • klementiner
  • appelsiner
  • nellikspiker
  • juleutgaven av interiørbladene
  • JULEMUSIKK!!!
  • adventskalender, noen er så heldige at de får hjemmelaget, men flaks-kalender funker også, syns jeg!
  • Julekalenderen på TV, i år er det JUL I SVINGEN, og hvis noen ikke har fått det med seg før, så få det med dere i år! Jeg er kanskje litt barnlig, men jul i svingen er virkelig utrolig koselig!!
  • julekonserter
  • PINNEKJØTT
  • julebord, med venner, kolleger og familie
  • julepyntede gater, kafeer og butikker
  • baking.. kan bli stress, men kan også være veldig koselig. hvertfall hvis man gjør det sammen med noen!!
  • juletre, vi pynter vårt helt i starten av desember, for vi er som regel borte så mye i jula, at vi må nyte det når vi kan..
  • adventsstake
  • adventsstjerne i vinduet.. det har ikke vi, men en gang skal vi få det!
  • juleservietter
  • julestjerner, blomsten altså..
  • disse løkene, amaryllis, og de mindre, blå og hvite som lukter så godt, men som jeg ikke husker hva heter..


Som dere sikkert skjønner, så elsker jeg advent og jul! Og enda har jeg ikke nevnt det vi feirer jul for.. Og det er jo ganske typisk.. Jeg glemmer det nesten hver advent og hver jul. Jeg feirer jul fordi Jesus ble født, men det drukner liksom litt. I år har jeg lyst til å prøve å huske på det litt hver dag. For det er jo virkelig noe å feire og glede seg over! Og så er det så innmari bra at vi feirer det nå, når det er så mørkt og trist ute.. Hva hadde desember vært uten advent og jul? Det spør jeg meg..



1 kommentar:

  1. Hei hei, så koselig det var å oppdage denne bloggen denne morgenen, særlig innlegget om "ting som er viktige" :)
    Velkommen til min blogg, kanskje du kan få noe ut av den, som jeg gjorde hos deg? :) Ha en god dag!

    SvarSlett