mandag 19. april 2010

Om å flytte og å ha det koselig..

Jeg har mange ganger tenkt at oppskriften på en god helg er rolige morgener, lang frokost, hele dagen foran til fri benyttelse, gjerne en kafetur, kino eller noe annet hyggelig.. Og slik ble det ofte i Oslo, når våren kom var det frokost på balkongen, kafetur med venner og kanskje en film om kvelden. Det var topp!

Nå har jeg oppdaget en ny type helg. I Oslos utkant er det slik at det er i helgene man har tid til å jobbe. Man rydder, maler, skrur, vasker og man flytter. Forrige helg fikk vi god hjelp til å skru og rydde etter flytinga vår. Og denne helga har vi hjulpet noen venner å flytte.. Og hvem har egentlig sagt at dette ikke kan være oppskriften på en god helg?

Jeg har hatt to nydelige helger! Morgenen starter mellom seks og halv sju, frokosten inntas på den ene enden av bordet mens den andre er helt blotta for ting som ikke kan dunkes og bites på. (Og vi har innmari lite kjøkkenbord!) Kafeturer har det riktig nok blitt, men så har vi altså rydda og skrudd og flytta, og det har vært helt topp! Så kan det altså være like gøy å bære sofa som å sitte i sofa.. Og jeg har sjelden smakt en så god kaffekopp som den jeg fikk servert i går, midt i flyttinga.. Ja til og med den rådyre, supergode kaffen jeg smakte på kolonihagen på lørdag ga meg ikke samme glede.. Det er ikke nødvendigvis hva man gjør sammen som er viktig, men at man er sammen! Og.. kaffe smaker mye bedre når man har bært sofa enn når man bare sitter i den!

Ha en fin uke!

4 kommentarer:

  1. Takk for en hyggelig lørdagskveld sammen med dere. Også kan dere glede dere til juni, da er det vår tur til å flytte - og jeg ser jo nå hvem vi skal ringe for å få hjelp ;-) hehe!
    klem fra linnestad

    SvarSlett
  2. Hei hei!
    Så koselig innlegg. :) Jeg savner og å være sammen med dere, og her jeg sitter og er fornøyd med livet gleder jeg meg og til alle framtidas kaffekopper. :)
    Glad i dere! Klem M

    SvarSlett
  3. har noe og se fram til skjønner jeg.
    Masse pappesker og mye rot og gooood kaffe.

    Mamsen

    SvarSlett
  4. Kjære Linnestad!!

    Bare å ringe. :)

    Torgeir

    SvarSlett