tirsdag 16. mars 2010

Hvis vi bare...

..hadde hatt plass til å laste inn flere bilder på dataen, så skulle jeg lagt ut mye rart her.. Jeg skulle lagt ut bilder av den deilige frokosten vi hadde lørdag, med hjemmebakt fletteloff og de utrolig fine rosekoppene jeg har fått av min tante (og onkel, men jeg lurer på om ikke min tante hadde mest med saken og gjøre..)

Jeg skulle lagt ut et bilde av lillegutt når han drar ned duken og blomsten som stod oppå den, og mamman lærer "the hard way" at fra nå av må duken henge på det høye bordet.. Eller når han spiser gulerot med liv og lyst, og er helt oransj rundt munnen og i pannen og overalt egentlig, eller når han grøsser av brokkolimosen som jeg, den gode mamman, har lagd, eller når han midt på natten snur seg på magen, drar ned den blå sprinklebeskyttelsen, og titter over kanten etter mamma og pappa. Eller når han sånn som nå har dratt av seg bestemors strikkesokker og koser med dem mens han smiler til meg fra gulvet.. (Eller vræler og er lei, det går fort fra det ene til det andre..) Jeg skulle nok definitivt ha lagt inn en bildeserie som viser hvor stor han er blitt og hvor lite baby han er nå, i en alder av snart sju måneder.. Ville han blitt mindre om vi bare flyttet tilbake til Oslo?

Jeg skulle definitivt ha lagt ut et bilde av alle dyrene som tusler rundt i dette huset vårt. Vi har bodd i et gammelt hus i tre år, og jeg har sett fire maur som vi antakelig hadde med oss i kofferten fra Italia, og her i dette gamle huset som vi har bodd i to og en halv uke, har jeg sett en edderkopp på soverommet, en i stua, og to ekle biller i gangen.. Hva gjør man med sånt? Må man bare leve med det?

Jeg skulle nok kanskje også tatt med et bilde av gata vår, som faktisk er bar noen steder, bortsett fra der hvor en av naboene lager snøkaos hver dag når han måker ut snø fra hagen sin i gata.. Og så skulle jeg også tatt med et bilde av alle damene, unge som gamle, som fosser gjennom sølepyttene med bilen slik at alt som beveger seg på fortauet blir som druknede katter.. (Hørte på radioen i dag at kvinner i 20-årene er utrolig mye bedre sjåfører enn menn i samme alder, og også i eldre aldre.. Tenk det dere som leser denne bloggen!! Ta det til hjerte og grunn på det!!) Men sølepytter, det husker de ikke, jentene..

Jeg skulle tatt med et bilde av den utrolig koselige kafeen jeg fant i dag, som var veldig fin å se på, men som ikke hadde noe annet å tilby enn dyr traktekaffe med litt fløte og tørre croissanter (Vet egentlig ikke om de var tørre, for jeg hadde ikke lyst til å smake..) Tror nok det blir en Oslotur på meg snart.. Kolonihagen kaller!!

Ja det er mye som skulle blitt lagt ut her på bloggen om jeg bare hadde hatt plass på pcen, men siden jeg ikke har det, for dere bare nyte bildene som popper opp i hodet når dere leser.. Og for dere som faktisk har lest hele dette innlegget, ha en riktig fin tirsdag!!

1 kommentar:

  1. Ha en fin onsdag også:) hører det foregår en rasende fort utvikling med gullklumpen vår som vi gjerne skulle sett og vært med på. Ska bli gøy å sees til påske. Goe klem fra mormor:)

    SvarSlett